söndag 20 maj 2012

Smoothie

 Låg och myste lite extra länge i sängen imorse och tittade på nyhetsmorgon, härliga söndag! Till frukost imorse blev det en gammal klassiker, smoothie. Den här gjorde jag med turkisk yoghurt, grädde, kokosolja och jordgubbar. Gott och en bra start på dagen.

När jag dricker te brukar jag ha en tesked av den här kokosoljan. Ger perfekt energi på morgonen, jätte bra om ska träna också. Den här burken har jag köpt på Ica Maxi, finns i hyllan bland ekologiska varor.

 Jimmy åt något som jag önskade att jag tyckte om, det finns nog inget bättre än att börja dagen med äggröra, man står sig hur länge som helst. Han hade i färskost som vi köpte igår och en skvätt grädde.

Nu ska husets tak få lite kärlek också, ska rengöras med Tak GTI, har aldrig testat det förut, ska bli spännande att se hur det blir. Sen blir det såklart en promenad, vi måste ha steg till stegtävlingen även idag, ingen rast, ingen ro. Ha en fantastisk söndag!
Foto: Henrik Hansson

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara tipsa om att jag gör samma smoothie som er fast jag har också i 2 råa ägg och sen kör jag blendern. Det är perfekt, då får jag i mig protein också och slipper äta något mer till frukost, denna smoothie står jag mig på i minst 4 timmar! Bara ett litet tips, man känner inte av äggen alls!

    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det är ett kanontips! Brukar alltid ha ägg i mina smoothies också, men idag fick Jimmy dom sista äggen till hans äggröra. Ha det bra!

      Radera