fredag 18 maj 2012

Grillat såklart

God kväll! Har spenderat hela eftermiddagen på gående fot. Efter fikat på stan blev det som tur var bättre väder igen. Gick en runda på stan och sen till en annan lekpark och lekte lite mer. Tur att ingen såg mig, för när barnen lekte powerwalkade jag runt runt lekparken. Ja vad gör man inte för stegtävlingen. Sen vid 16 när Jimmy slutade gick vi förbi Maxi och handlade och hämtade hem honom.Vi promenerade hem tillsammans. När vi kom blev det grillat, premiärgrillade på nya grillen och det blev riktigt bra. Jimmy var supernöjd med grillen. Det blev grillad fläskkarré, aubergine med smält mozzarella på och zucchini. Auberginen skivar jag bara i skivor, saltar och har på olivolja och sen på grillen, och när den nästan är klar åker mozzarellan på. Gjorde en riktigt god marinad idag, höftade lite så jag har inga exakta mått, men det här hade jag i.

Marinad
  • Olivolja
  • Soja
  • Chilisause
  • Creme fraiche
  • Vitlök
  • Riven ost
  • Paprikapulver
  • Svartpeppar
Lät det ligga och marinera i sex timmar, blev mycket och god smak på köttet.



Idag fick barnen såpbubblor av farmor, väldigt uppskattat. Vincent lyckades som vanligt tippa burken så hans tog slut rätt fort, men sen roade han sig med att jaga Elsas bubblor.



Nu ska blir det soffmys för hela slanten. Ha en trevlig kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar