fredag 18 maj 2012

Kokosfett

God morgon! Var så nöjd igår när jag gick och lade mig, ingen klocka på ringning, fast jag har ju två levande väckarklockor så den här dagen började rätt tidigt ändå. Jag började dagen med kesoplättar, vispad grädde och jordgubbar, vardagslyx när den är som bäst. Klicka här för receptet. Idag använde jag mig av kokosfett i plättlagget. Kokosfett är grymt bra, får fart på förbränningen och har svårt att lagras i kroppen, används som bränsle. Håll dig borta från den silvriga paketet i kyldisken bara, ett kokosfett som inte är nyttigt. Kokosfettet som jag använder har jag köpt på ICA Maxi, finns i hyllan med ekologiska varor. Helt smak- och luktfritt, perfekt att steka i.


Nu är dags för att ta tag i dagens städning, sen blir det lååååångpromenad med lekparkshäng och fika. Härliga lediga dag! Hoppas du får en bra dag!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera