torsdag 3 maj 2012

Pannkaka

Idag när jag skulle hämta barnen på dagis så ville Elsa absolut inte följa med hem, hon ville leka mer. Så det var en minst sagt sur liten tjej jag hade i bilen på vägen hem. För att göra henne lite glad så lät jag henne välja vad hon ville äta till kvällsmat, det blev pannkaka. Hade det varit innan LCHF hade jag sagt nej, skulle inte ha gett henne pannkaka till kvällsmat med massa sylt och dessutom håller man ju sig bara mätt en kvart på vanliga pannkakor. Nu fick hon och Vincent kesopannkakor med hallon och ojoj vad de åt. Förut hade de alltid sylt på pannkakorna och när vi började med LCHF så tyckte de att hallon var för syrliga, men nu älskar de hallon och jordgubbar som dom är. Ingen är gladare än jag! Jag tycker personligare att det är lättare att göra plättar eftersom smeten är blir rätt tjock, men Elsa påstår att pannkakor är godare så idag fick hon som hon ville.

Kesopannkakor
  • 3 dl keso
  • 3 ägg
  • 1,5 msk fiberhusk
  • 6 msk smör
Smält smör, blanda ihop med övriga ingredienser och mixa med en mixerstav. Låt svälla 5-10min. Stek i smör. Servera med bär.

2 kommentarer:

  1. Oj, det här receptet förstår jag mig inte alls på. Det blev inte ett dugg bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag ju inte vad det inte var som blev bra, men jag brukar göra oftast göra kesoplättar istället för pannkaka. Tycker att det är lättare att göra. Smeten blir ju rätt tjock så det måste tryckas ut. http://www.jimpslchf.blogspot.se/2012/02/lchf-kesoplattar.html

      Radera