torsdag 21 juni 2012

Presenter & broccoligratäng

God kväll på er! Idag gick halva personalstyrkan på semester och vi fick sommarpresent. En bok, Smak av Dalarna och ett parpaply som jag hoppas att jag slipper använda på vår semester om tre veckor. Boken är en kokbok med inspiration från Dalarna. Mycket fina bilder och lyxiga recept. Han som har varit med och bidragit med recpept heter Görgen Tidén och har en restaurang i Rättvik som heter Görgen på höjden, har aldrig ätit där, men har hört att maten ska vara något utöver det vanliga. Hoppas att vi kan ta oss dit på ett besök i sommar.


Igår fick jag även en annan present av Jimmy, något som har önskat mig länge, en pulsklocka. Måste dra igång med löpningen igen och nu kommer det att bli mycket roligare. Tack snälla Jimmy!

Idag på jobbet blev vi bjudna på grillbuffé, var riktigt gott! Köttet var helt underbart, var tvungen att ta en extra bit och bara njuta. Gjorde dock ett litet misstag, tog av en grillsås och hej och hå vad socker den innehöll, fick en sockerdipp på eftermiddagen, höll på att somna, men nu är jag på banan igen.

 Måste bara berätta om min och mammas tutbingofika. Jag bakade ju bröd igår för att vi skulle ha lite mumsig fika på bingon. Vi satt verkligen och längtade efter att det skulle bli fika så vi skulle få äta våra smarriga mackor som mamma hade brett på och haft massa goda pålägg på. I pausen tog vi fram macklådan och döm om min förvåning när jag tittade ner i en låda med rester av broccoligratäng. Har nog aldrig blivit så besviken över att se broccoligratäng, men det enda vi kunde göra var att skratta åt eländet. Mamma hade helt enkelt tagit fel låda, den rätta stod i kylen och väntade när hon kom hem. Tur att jag hade tagit med min favoritchoklad så vi hade lite fika iallafall. Ja så kan det gå...


Nu är det dags strax dags för oss att äta kvällsmat och det blir såklart grillat. Har värsta fredagskänslan idag och det är inte bra för jag ska jobba imorgon och hela helgen, kommer att bli en lång helg. Med andra ord kommer det inte bli så mycket midsommarfirande för min del, men mat och mys med Jimmys familj blir det iallafall imorgon efter jobbet. Ha en trevlig kväll, hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar