onsdag 25 juli 2012

Cruising & grillbuffe


Vi åkte ju till Falun på cruising ikväll och hade det hur trevligt som helst! Hela dagen har varit jättebra och jag förstår att ungarna sover som stockar nu. Har verkligen aktiverat dem idag. Det brukar bli så när det är fint väder, då blir man sugen på att hitta på massa roliga saker och tillbringa mycket tid ute.

Innan vi åkte till cruisingen så svängde vi förbi plantagen och spanade in deras grill-rea. Jag har ju funderingar på att skaffa en brikettgrill. Har ju en gasolgrill men har sedan en tid tillbaka blivit mer och mer sugen på en brikettgrill. Jag älskar gasol för dess smidighet både gällande uppvärmning och matlagning men det är charmen och finessen hos en brikettgrill jag är sugen på. Jag suger på den lite till så får vi väl se om jag släpar hem en ny grill framöver...

Jo cruisingen ja, vi hade jätteflyt! Efter att vi var påväg ner från plantagen så såg vi att dem slagit upp ett mini-tivoli och uteservering utanför "magasinet" i falun som är en event & konsertlokal. Ungarna gick igång direkt och vi stannade till och det visade sig vara optimalt ställe! Vi var lite tidiga så barnen fick åka lite karuseller och spela på lotterier innan vi satte oss på serveringen och spanade in alla fina bilar som åkte förbi oss. Vincent var helt till sig! Dem hade en underbar grillbuffe som vi åt av allihopa. Det var verkligen toppenmat, det är bland det godaste grillat jag ätit ute! Dem spanska korvarna var helt magiska och jag var tvungen att gå in och ge grillmästaren beröm. Efter maten och cruisingen fick det bli en vända till på karusellerna innan vi åkte hem.

Det var en kväll utan förväntningar som vart hur bra som helst, det är underbart... /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar