onsdag 4 juli 2012

Mör karré

 När det kommer till grillat är så tycker jag mest om fläskkarré, blir alltid saftigt och gott. Idag när jag var ledig tänkte jag att jag skulle lägga ner lite tid på att få till en riktigt god köttbit. Förstekte en karrébit i ugnen på 100 grader i ca 3 timmar, tills temperaturen låg på 65grader. Då tog jag ut den och lät den vila en stund. Sen skars köttet i rätt tjocka skivor, penslades med glaze och grillades på grillen tills skivorna fick fin färg. Mört och gott blev det, har man tid så är det lätt värt att lägga ner innan grillningen. Till åt vi en vanlig sallad, tycker det kan vara så fräscht med en vanlig sallad till, krispigt och gott. Till gjorde jag bea-sås, klicka här för receptet, en nyhet idag var att jag smaksatte den med vitlök, kan jag rekommendera, blev jätte gott!
Man läser ju lite här och där om perfekt LCHF-grillmat och jag kan inte annat än att hålla med. Det var precis den här sortens mat vi åt förra sommaren när vi gick ner i vikt. Lite för bra för att vara sant, men jag tackar att och tar emot, nu kan jag äta världens godaste mat och behålla vikten, nice!

Nu har Jimmy precis varit ute på en löparrunda och nu blev jag också rätt sugen, måste nog ta mig en runda. Det var ett tag sedan nu, men den där sköna känslan efteråt är värt allt! Att vara nyduschad efter träning och sen krypa ner  i en renbäddad säng. Okej jag är övertygad, det blir en runda! Ha en skön kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar