torsdag 16 augusti 2012

Fiske & camping


Nu sitter jag hemma själv och har precis vinkat av familjen som skall åka och campa i rullsand ett par dagar utan mig. Just nu känns det sådär faktiskt. Jag har alltid lite separationsångest när Camilla eller barnen skall åka iväg men det brukar gå bra efter ett tag. Hoppas dem får fint väder så dem kan sola och bada i havet!

Själv ska jag inte sitta hemma och deppa medans dem är borta utan åker med några kompisar upp till norra Dalarna där vi ska fiska, grilla och övernatta. Blir nog riktigt skoj! Har ju blivit en del fiske på den här semestern men inte dragit upp storgäddan än. Kanske nappar den ikväll... I så fall har vi bestämmt oss för att göra en "hawaii-gädda" i ugnen. Gör djupa snitt i gäddan och placera en annanasskiva i varje snitt. Helstek i ugnen tills den är klar. Nej det var ett skämt, men visst låter det gott? :)

Man har fullspäckat schema såhär i semestertider så det har inte blivit så mycket matinlägg som man kanske skulle vilja, men har man semester så har man. Det blir uppryckning till hösten det lovar jag! Här ovan har ni iaf min brunch från gårdagen. Stekt ägg, sill och en finncrisp med philadelphia och skinka.

Nu är det hög tid att packa lite grejer! Ha en grym dag! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar