onsdag 15 augusti 2012

Semesterbilder

Hej på er! Tänkte bjuda på lite semesterbilder från förra veckan. Vi hyrde en stuga eller man ska nog säga hus i Loftahammar tillsammans med en annan familj. Vi hade verkligen den bästa veckan, trevligt sällskap, barn som lekte, utflykter och god mat. Vi tog dagen som den kom, åkte iväg och hittade på saker eller så var vi bara. Riktiga vänner kan man bara vara med, avslappnat och skönt, precis som det ska vara på semester.

 Ett besök på Astrid Lindgrens Värld som lämnade många minnen. Föreställningarna var helt fantastiska.
 En dag tog vi båten ut till skärgården, närmare bestämt Idö. Där satt vi oss på en klipphäll och grillade korv. Det var så där perfekt som tror att det inte kan vara, som från en reklambroschyr från skärgården. Det är ett speciellt minne som jag kommer att leva på länge.

 Maten var inte fy skam heller, det grillades nästan varje dag. Vi bröt av med skaldjursfrossa en dag, då vi åt kräftor, musselsoppa och gratinerade musslor.

Sista bilderna är från när vi var och badade på Tättö havsbad och en annan dag när vi gick till sjön och fiskade som låg precis vid stugan. När vi var vid sjön var killarna med barnen och fiskade och jag och Anna satt i varsin solstol och solade på en brygga, det är ett minne som jag kommer att plocka fram när det är som kallast och mörkast i höst. Utsikten över sjön, tystnaden och solen som värmde oss, underbart!

Ha en bra dag! / Camilla

2 kommentarer:

  1. Hej, er tomatsoppa har blivit en våra favoriter! Jag hämtar ofta inspiration från er, n är ju vansinningt kreativa!
    Nu har jag börjat blogga low carb/lchf själv och undrar om detär okej om jag länkar till er? Jag bloggar på engelska eftersom jag bor i Australien och tycker detär dags att aussierna får upp ögonen på low carb.

    Om ni gillar min blogg kan ni kanske länka tillbak till mig?

    //mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia! Tack, snälla! Kul att du gillar våran blogg, självklart får du länka till våran blogg och vi kan länka till din :) Vad roligt att du bloggar på engelska i Australien, alla kan behöva få upp ögonen för riktig mat. Ska genast spana in din blogg!
      Ha en din dag!

      Radera