måndag 20 augusti 2012

Smörstekt vitkål med sambal

Idag är det ju dagen när jobbet och vardagen drar igång. Själv jobbar jag kväll så min arbetsdag har inte börjat ännu. Kickstartade den här veckan med 5 km i löparspåret, ska man träna så är det lika bra att börja direkt när veckan börjar. Dagens lunch blev en snabblagad och smarrig lunch. Smörstekt vitkål med sambal oelek, bäst att passa på medans det fortfarande finns färsk vitkål. Superenkelt att göra, fräs vitkål i en stor klick smör, jag gillar när det är rätt mycket tuggmotstånd så det tar inte många minuter innan vitkålen är perfekta, smaksätt sen med sambal oelek. Till det åt jag en korv med hög kötthalt, sen är jag ju en sås och dippmänniska, men kan ha sås till allt, så jag rörde ihop en gammal favorit, chiliröran. Klicka här för att komma till receptet, den här använder jag till det mesta, dressing till sallad, hamburgerdressing, röra till grillat.
Nu är det dags att göra sig redo för arbete. Ha en bra start på veckan! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Stekt vitkål med sambal är jättegott. Jag gillar när det är lite starkt, men sonen vill oftast inte ha det om det är för starkt. Så det brukar bli mitt emellan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en fullpoängare! Mycket godare än vad jag hade förväntat mig första gången vi gjorde det...

      Radera
  2. Sambal är en av mina favorit smaksättare och vitkål är ju så otroligt gott, så detta måste vara en perfekt kombo.

    SvaraRadera