onsdag 28 november 2012

Matdagbok dag 2

Jimmys dag 2

Min dag startade jag väldigt trött hemma med min krassliga dotter. Hade ingen energi till något avancerat så den här morgonen åt jag en konserv makrillfile i tomatsås, två stycken finncrisp med bregott & ost och till det två koppar kaffe. En frukost som jag blir mätt och belåten på.
Till lunch sen passade jag på att äta upp resterna från våran varmrökta lax & romsås vi åt häromdagen. Camilla gjorde iordning jättegoda plättar fyllda med ost & skinka vilket jag tyckte var ett perfekt tillbehör, hon vart dock inte lika imponerad eftersom hon planerat äta dem till frukost framöver...sorry ;) Till detta drack jag ½ liter vatten och avslutads med en kopp kaffe. Mätt och belåten.
Småätande: När man går hemma en dag är det lätt att man stoppar något i munnen fast man inte behöver. Jag tog en näve med jordnötter på eftermiddagen och även en grillkorv. Gott var det men inte nödvändigt, så ikväll blir det ingenting i munnen efter middagen...

Middagen gjorde jag ju ikväll och det var kycklingwok, jättegott! Till det drack jag en liter kolsyrat vatten och självklart en kopp kaffe på det.
En bra dag matmäsigt men att vara hemma med sjukt barn innebär ju att man inte rör på sig som man hade önskat. Men i morgon skall jag jobba och siktar på innebandy på kvällen så vi tar igen motionen då istället.

Camillas dag 2

Min sovmorgon uteblev eftersom Vincent skulle på teater med dagis klockan 8, men det passade mig perfekt eftersom jag passade på att åka till gymmet direkt på morgonen. Körde cirkelträning i 1 timme, varvade kondition och styrke utan vila, ett perfekt all around-pass. Innan och efter träning drack jag proteindryck. Jag dricker ett naturellt vassleproteinpulver. Före träningen drack jag 1 liter vatten och underträningen 2 liter vatten.

 Efter träningen åt jag frukost, det blev en dubbelkesoplätt med ost och skinka, klicka här för att komma till receptet. Jag kände när jag åt att jag hade lätt kunnat äta en till dubbel, men så kände jag efter om jag verkligen behövde det och svaret blev nej, om man väntar lite så kommer mättheten. Plus att a och o är att dricka mycket vatten.

Till lunch åt jag rester från måndagen, laxfärsbiffar med blomkål och saffranssås. Klicka här för att komma till receptet. Till maten och under tiden på jobbet drack jag 1,5 liter vatten

Dagens middag blev en kycklingwok, klicka här för att komma till receptet. Till drack jag 0,5 liter vatten. Sammanfattningsvis var det en väldigt bra dag för mig, både träning och bra mat. En sak som underlättar väldigt mycket är om jag kan äta sen frukost och lunch. Det bästa för mig är om jag äter lunch kring 14-15. Det är ju oftast på eftermiddagen som man börjar bli sugen på något och har man ätit sent finns inget utrymme för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar