torsdag 15 november 2012

Tassimo


Jag fick en kaffemaskin i farsdagpresent av min goa familj. Jag har länge haft funderingar på att köpa en men det har inte blivit av och nu behöver jag ju inte fundera längre. Underbart gott kaffe med ett knapptryck och utan sull. Det här är en kapselmaskin och fördelarna är många som tex snabbt, enkelt, gott och varierande med en mängd olika sorters kaffe och te.

Bristen hos en sån här maskin är att den inte är anpassad för att brygga stora mängder kaffe tex om man har många gäster även om det såklart är möjligt. Men i sådana fall kan man lätt plocka fram den gamla heliga kaffebryggaren som nu ligger nedpackad. För mig som är ensam om att dricka kaffe i våran familj passar det alldeles utmärkt!


Jag håller på och klurar om vi ska dra igång ett nytt veckotema snart. Vore skoj att tänja på gränserna lite och testa något nytt. Har ni förslag så skriv dem i kommentarsfältet här eller på sidan "vecko-tema"! Vi vill veta vad ni tycker och vad ni vill se för mat framöver :)

Ha en bra dag! /Jimps

2 kommentarer:

  1. Som flera gånger tidigare säger jag: FAKIR! ;) Eller gröna kuren (googla)

    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är grymt sugen på att testa fakir, skulle vara en rejäl utmaning för en ost- och gräddälskare som mig. Ska spana in gröna kuren!
      Ha det bra!

      Radera