onsdag 24 april 2013

Pepparrotslax med bladspenat och sparris


God kväll på er! Hur har ni det? Själv har jag det bra, lite fullt upp just nu bara. Massor av plugg, men nu har jag kommit till sista kapitlet i kemiboken, börjar se slutet. Har en stor uppgift kvar, laborationer i Stockholm på söndag. Det har verkligen varit som en stor sten som jag har burit på, har varit så nervös inför det, men nu när jag har gjort allt förarbete så känner jag mig lugnare. Det kommer nästan bli kul.
Idag har jag och min pappa varit och hämtat vår nya bil, en Kia SW ceed 2011. En bra dag med min bästaste pappa, det är så sällan man umgås på tumanhand med sina föräldrar efter man fick barn, borde man göra oftare. Vi är så nöjda med bilen, känns lite overkligt att den står i garaget nu. Det kommer bilder på pärlan senare.

Nu till kvällens mat, riktig snabbmat, pepparrotslax med bladspenat och sparris. Är så glad att jag har börjat äta fisk, har alltid trott att jag inte tycker om fisk, men rätt tillagat och med rätt tillbehör så är det ju bland det godaste och nyttigaste man kan äta.


Pepparrotslax 4 port
  • 4 st laxfiléer
  • 2 dl creme fraiche
  • 50 gram philadelphiaost
  • 1-2 msk riven pepparrot
  • 5-10 droppar citronsaft
  • salt
  • peppar
Blanda creme fraiche och philadelphiaost, smaka av med riven pepparrot , citron, salt och peppar.
Lägg laxen i en ugnsäker form och salta och peppra, toppa med creme fraicheblandningen. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Servera med bladspenat och sparris.


Idag när jag hämtade bilen stod den och blänkte i bilhallen med en blombukett framför sig. Och blommorna var till mig och dessutom mina favoritblommor, Liljor. En enkel men väldigt uppskattad gåva, gillar det där lilla extra, bra kundbemötande.


Imorgon efter jobbet ska vi ta en paus från alla måsten och gå ut och roa oss. Vi ska kika The Hives som spelar i Borlänge imorgon, kommer att bli en skoj kväll med goda vänner.
Ha en trevlig kväll! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att få umgås med sin pappa! Och vad kul med ny bil! Och blommor! Häftigt! :)
    Maten låter otroligt smarrigt! Jag älskar bladspenat! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Pepparrot och lax är smaker som verkligen gifter sig... så gott. Spar receptet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt först detta på jobbet dagen efter men oj så gott det var! Rekommenderar starkt!

      Radera