lördag 27 juli 2013

Kyckling att dö för och loppisrunda


Hej på er! Nu är vi inne på slutspurten på vår ledighet. Vi har varit ledig i hela 5 veckor och vi har haft det väldigt bra. Sista veckan kom ju högsommarvärmen också, vi har solat och badat, varit på cruising och bara myst massor. Igår badade till och med jag....flera gånger dessutom, det händer inte varje år kan jag säga.

På måndag börjar vardagen igen, barnen tycker att det ska bli jätteroligt att få komma tillbaka till dagis. Idag var jag och veckohandlade inför nästa vecka, så nu kan ni göra er beredda på mer recept här igen. Det kommer att bli en asiatisk fiskpanna, blomkålspizza, hamburgare och lite annat smått och gott.

 
 
Igår åt vi en helt otroligt god kycklingrätt. Om ni har följt oss ett tag känner ju grunden i den här rätten, den kommer från ett matställe i stan, men vi har utvecklat den och gjort den hundra gånger godare. Rätten är väldigt lätt att göra och sååå god, vad kan gå fel med ost som jag brukar säga. Den här gången kryddade vi kycklingen och grillade den nästan klar, sen hade vi på färskost med pepparsmak och cheddarostskivor och efter det lindade vi in filéerna i parmaskinka. Sen på grillen igen, så osten smälter. Till den här rätten äter vi nästan alltid samma sorts sallad, krispig sallad, röd lök och soltorkade tomater. Bea-sås och grillad majs är också givet till. Så gott, så enkelt!
 

 Eftersom jag har sålt lite grejer på Blocket så får man köpa nya, eller hur? Jag och Elsa började dagen med en loppisrunda, det är ju lite lätt beroendeframkallande. Att gå runt och titta hylla upp och hylla ner och bara vänta på att man ska få måste-ha-känslan, ibland kommer den direkt och ibland måste man suga lite på det. Idag hittade jag bara saker som jag fick måste-ha-känslan direkt. Jimmy blir alltid lite orolig när jag ska iväg, han tycker att det mest är krimskrams, men idag blev han glad när jag kom hem med en whiskykaraff.



På eftermiddagen begav vi oss till Mellsta motionsspår, vet inte riktigt hur vi tänkte, det var ju liksom 28grader ute. Om vi blev trötta?! JA! Det är i alla fall skönt när man har kommit hem och duschat.


Nu har vi räkor på grillen som håller på att bli rökta och till ska vi äta aioli och ost. Det ska bli riktigt gott, börjar bli rätt hungrig efter dagens motionspass. Ha en trevlig lördagkväll och så hörs vi i veckan! / Camilla

1 kommentar:

  1. Tur att det blev så fint väder sista veckan! Nu blev jag lite sugen på loppis jag med. lite fint porslin skulle inte skada!

    SvaraRadera