tisdag 24 september 2013

Tomatsoppa med linser

 
God kväll på er! Hur har ni det? Själv har jag fått en väldigt jobbig huvudvärk som började i helgen, så istället för att vara ute och cykla i det fina vädret fick jag aktivera mig med betydligt lugnare aktiviteter. Nu känns det i alla fall som om det håller på att gå åt rätt håll. Är så sugen på att ta hojen på en sväng, kanske kan blir imorgon.
Dagens middag blev en gammal favorit, tomatsoppa, fast idag hade jag i linser. Om man håller på att viktminska och vill äta strikt kan man hoppa över linserna. Jag har inga problem med att äta nyttiga livsmedel med lite mer kolhydrater, men håller mig alltid borta från socker, bröd, pasta och potatis. Dessa linser innehöll 15,4gram kolhydrater per 100 gram. Soppan blev god och lite matigare. Klicka här för att komma till receptet på soppan utan linser och om du vill ha linser så är det bara att ha linserna samtidigt som grädden.

 
 
Ha en trevlig kväll! / Millis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar