måndag 13 oktober 2014

Cambozolasås


Idag får Lotusgrillen ursäkta för jag har ett såsrecept som måste ut. Jag älskar att göra såser men den här gången var det Camilla som vispade såsen. Hon hade fått ett tips från en arbetskompis och den testade vi. Supergod och passade ypperligt till denna mörade rostbiffsskivan! Såsen lägger vi upp som en spegel och resten av maten ovanpå. Mycket sås ska det vara :)

Cambozolasås:

  • 200 g cambozolaost
  • 2 dl vitt vin
  • 1 hönsbuljongtärning
  • 3 dl vispgrädde
  • salt & peppar
Reducera vinet i en kastrull tills det halverats. Smula ner osten och halva buljongtärningen. Slå på grädden och låt stå och puttra 5 - 10 min. Smaka av med salt, peppar och ev ytterligare litegrann av buljongtärningen för mer smak. Klart! Servera ljummen. 

Idag har jag varit ledig och legat på alla fyra i köket och jävlats med diskmaskinen som varit ur funktion en längre tid. Det började med att jag ringde hit en servicetekniker som pratade om att det var en komponent som var trasig och som är beställningsvara, sen pep hon iväg och pratade om att dem skulle ringa och ge kostnadsförslag.

Jag kunde inte riktigt släppa det där och började istället skruva lite själv och lagade faktiskt skiten :) Det var inte det felet hon påstod utan ett helt annat fel som jag knäkte! Tekniker - Jimps 0-1... Så med denna självförtroende bost så vart detta en bra dag.

Hoppas eran dag också varit go /Jimps 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar