torsdag 24 november 2011

Golunch

Det snackas ju en del om gofika, riktigt god fika, men sånt håller ju inte jag på med så idag blev det istället en riktig golunch. Rester från igår, stek med blomkålsduschess, la till några sparris och bea-sås idag. Mmm gott!


Idag har barnen varit på dagis några timmar, snart dags att hämta mina gullungar. Under tiden har jag städat, tagit fram adventssjtärnor och stakar, byt lite gardiner. Jag kämpar verkligen med julstämningen, det är 7 plusgrader och grön gräsmatta ute. Jag kan inte förstå att det bara är en månad kvar till julafton idag, försökte övertyga mig själv genom att köpa den första julklappen idag. Bara snön kommer tror jag att det kommer att lösa sig, men den kan vänta ett tag till. Ikväll ska jag laga storkok, ska slå till på två rätter så vi har matlådor till helgen när vi ska jobba. Det lutar åt en auberginelasagne, har bearbetat fram ett recept i hjärnan hela dagen, så det kan bli bra, sen blir det något med torsk, förmodligen nån gratäng, det gillar hela familjen. Vi hörs sen så får ni recepten! Ha en bra torsdageftermiddag!!! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar