tisdag 6 mars 2012

Lunch

Jag är ledig idag, Camilla jobbar och barnen är på dagis några timmar så dem får leka av sig med sina kompisar. Så jag har fått sysselsätta mig själv här på förmiddagen. Håller just nu på att vika tvätt efter att ha städat i våran tvättstuga som inte varit vacker på slutet, men nu är den tipptopp igen! Det är superfint väder ute och jag har inte riktigt bestämmt mig för om jag skall ta en promenad till dagis och hämta barnen eller ej men det får visa sig.

Jag var iaf tvungen att klämma in ett lunch-brejk i allt fejande och det vart rester från gårdagskvällens tomatsoppa, klicka här för att komma till receptet. Igår hade jag ju musslor i soppan och som jag sa igår så kan man ju ha i stort sett vad som helst i en tomatsoppa. Idag knaperstekte jag lite bacon och åt till. Lika gott som igår!

Läste i Expressens Söndagsbilaga från helgen där dem hade ett stort reportage om socker och sötningsmedel av olika slag. Man kan ju konstatera att marknaden för sötningsmedel verkligen exploderat. Nu finns inga ursäkter för att äta vanligt vitt socker längre.





Nu är det dax att plocka vidare så jag blir klar någon gång. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar