lördag 12 maj 2012

Bjuden på middag och promenad

God kväll på er! Har äntligen landat hemma i soffan efter en lång arbetsdag, mååånga steg blev det på jobbet idag, perfekt för stegräknartävlingen. Efter jobbet åkte jag hem till mina föräldrar för att hämta barnen och blev bjuden på mat, grillat med västerbottenostpaj. Pajen var gjord utan pajskal och i var det västerbottenost, rödlök och äggulor, fantastiskt god och mättande. Västerbottenost är ju så gott. Den här pajen blir det garanterat på årets kräftskiva. Efter maten lämnade jag bilen och satte barnen i barnvagnen som Jimmy hade lämnat kvar och promenadade hem, många sköna steg på stegräknaren.


Måste bara visa dagens köpelunch på jobbet. Idag i fiskdisken på Maxi så fanns det färska räkor till bra pris, gick inte att motstå, grymt goda! Till åt jag en minimix med ostar, fantastiskt gott och vad mätt jag blev.

Imorgon är det sist jobbdagen för den här veckan, sen väntas en ledig måndag. Förhoppningsvis blir det uppehåll så vi kan ta oss en trädgårdsdag. Hörde idag att den här tiden förra året så var det 30grader varmt, kan man inte påstå att det är nu. Eller temperaturen kan man inte klaga på direkt, men jag vill ha mer sol. Nej nu ska jag slänga omkull mig i soffan och läsa lite tidningar och vänta på att mitt livs stora kärlek ska komma hem från jobbet. Ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Västerbottenpaj är så gott. Jag gör bara paj utan pajskal nuförtiden, men jag måste testa något LCHF-pajskal någon gång.

    SvaraRadera