måndag 16 juli 2012

Jordgubbsfrukost

Idag hade vi en riktigt lugn start på dagen och semestern. Jag somnade till och med om och det händer aldrig, men jag behövde nog det. Igår köpte jordgubbar som vi festade loss på till frukost eller jag ska nog mer säga lunch. Blev lite sent idag, men har man semester så har man. Jag åt en kanelomelett med jordgubbar och vispad grädde, mumsigt värre! Klicka här för receptet på omeletten. Det bästa var att vi kunde sitta ute och äta, solen tittade fram.


Idag står lite måsten på agendan, storhandling och trädgården behöver kärlek, mycket kärlek och man måste ju passa på när det inte regnar. Ha en fin dag! / Camilla

9 kommentarer:

  1. Har ätit jordgubbar varenda dag sen midsommar. Det är en lyx jag vill ha på sommaren. I morse gjorde jag kokospannkaka och hade till men kanelomeletten är ett strå vassare, faktiskt.
    Har ätit lchf i över ett halvår nu och det känns så bra!! Ska till Naxos om några dagar och njuta av medelhavsmaten i två veckor. Det lär ju passa finfint ihop med lchf-tänket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å gud va härligt! Ja mycket fisk, ost, grönt och vin. Passa på och njut!

      Radera
    2. ...har köpt ett ministekjärn att ta med ifall längtan efter omelett blir för stor...

      Radera
  2. Blev jordgubbar OCH hallon till frukost idag :)
    Riktigt smarrigt till smetana/mandelsmörsblandningen!B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så fräscht med bär, speciellt nu på sommaren! Lät smaskigt.

      Radera
  3. Ser så himla gott ut! Mums, mums! :)
    Ha en toppen kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Ja det var det verkligen. Tack detsamma! /Jimmy

    SvaraRadera
  5. Jordgubbar till frukost känns riktigt lyxigtr och gott. Funderar på att köpa hem lite jordgubbar att mumsa på till frukost i helgen. :-)

    SvaraRadera