lördag 29 september 2012

Kanelomelett & nytt grönt


God morgon på er! Tog en liten sovmorgon imorse, vilket är väldigt ovanligt i den här familjen. Vincent brukar köra igång vid 7-tiden i vanliga fall, men i natt har han smygit sig in till våran säng och sov ända till 8.30. Mer sånt! Efter en lååång och mysig frukost ska vi göra det vi är bäst på, Jimmy ska greja i garaget, rensa och dona och jag och Elsa ska åka och shoppa. Dagens frukost blev en klassiker, det var ett tag sedan nu, kanelomelett. Klicka här för att komma till receptet. Alltid lika gott och mättande, jag åt den med några hallon och turkisk yoghurt.


I förrgår köpte jag två nya ficusar på jobbet och igår tänkte jag att jag skulle kolla upp ur dom skulle skötas och gissa om jag blev glad när det stod låt jorden torka mellan rejäla vattningar och låt stå ljust. Kanske har dom en chans att överleva här hemma, idag ska jag öka på chanserna genom att planerat om dom i större innerkrukor.


Ha en skön lördag och hoppas att ni har bättre väder än vi, för här regnar och blåser det *brrr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar