fredag 16 augusti 2013

Rullsand levererar


I onsdags åkte jag och barnen till mina föräldrar i Rullsand, barnen ska vara där hela helgen medan vi jobbar. Jag sov kvar med barnen en natt och hade en härlig ledig dag igår. Morgonen var lite kylig, men sen blev det en fin sommardag som spenderades på stranden i solstolen. Trodde nog innan att jag hade solat för sista gången i år, men icke! Inte ett moln på himlen och näst intill själva på stranden, livskvalité när den är som bäst.


Elsa hittade en kikare i mina föräldrars husvagn så vi gick på en upptäcksfärd och kikade med den på morgonen. Elsa önskar sig numer en egen kikare, fast helst en piratkikare som man kan dra ut. Hon fyller ju snart år så man vet ju aldrig.


Elsa tyckte att jag skulle ta kort på hennes skor som hon gillar jättemycket, min lilla linslus! Hon vill alltid vara med på kort.

 

All min höstkänsla som jag haft i kroppen försvann direkt när jag hamnade i solstolen, men nu när man är hemma igen och mörkret och kylan kommer så är den tillbaka igen. Har börjat äta D-vitaminer igen, kanske lite tidigt, men jag vågar inte chansa. Vill må bra och hålla mig frisk så gott det går.

 
 

Innan jag åkte hem igår så åt jag och mamma varsin kebabsallad, man fick köttet på en tallrik och så fick man ha på sallad och sås själv, perfekt för en såsälskare som jag!

Idag när jag ringde för att höra hur det var med barnen var de helt till sig, pratade så fort att jag knappt hörde vad de sa, både Elsa och Vincent har lärt sig att cykla idag!
-Mamma, jag kan cykla med bara två hjul!!! Får jag pratade med pappa, jag måste berätta!
Elsa var så glad och stolt idag när hon fick berätta. Vincent var också jätteglad, men jag tror att Elsa har längtat mer efter att lära sig cykla. Perfekt nu kan vi cykla till skolan tillsammans.
Nu längtar jag tills de kommer hem och får visa vad de har lärt sig!
Nej nu ska jag ta och göra i ordning lite tillbehör till köttet som vi ska äta nu när Jimmy kommer hem. Ha en trevlig fredagkväll! / Camilla

1 kommentar:

  1. GUD vad god din tallrik såg ut!
    Jag är också "såsoman" och får alltid gnälla om mer när det vankas kebabsallad :)
    ha en fin lördag!

    SvaraRadera