måndag 14 maj 2012

Gå ner i vikt

God morgon på er!
Måndag och vi är lediga, skönt! Vi hade tänkt att köra en dag i trädgården idag, men nu blåser det och snart ska det börja regna, så vi får tänka om. Behöver steg till stegräknartävlingen så det får nog bli ett eller två pass på crosstrainern idag. Vägde mig i fredags och den första veckan i stegtävlingen har resulterat i -1,2kg på vågen, men så har jag ju rört mig väldigt mycket. Nu är jag egentligen inte ute efter att gå ner i vikt, men det är ju rätt naturligt eftersom jag äter som jag brukar men rör mig mycket mer. Jag känner mig alltid mätt och har inget behov att äta mer. Tänkte att jag skulle länka till ett inlägg jag skrev för ett tag sedan angående mina bästa tips att gå ner i vikt, klicka här för att komma dit.
Dagens frukost blev en ganska ovanlig frukost för att vara mig, har ju som ni vet lite problem med ägg, men nu är jag inne i en period när jag tycker att ägg är helt okej. Just den här frukosten åt jag nästan alltid under min viktminskningsperiod, det finns inget som slår ägg. Man blir mätt och håller sig mätt. Till mitt kokta ägg åt jag några skivor Gustafskorv och en ostbit.
Nu bllir det träning sen blir det till att hitta på något skoj med hela familjen. Ha en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar