måndag 14 maj 2012

Nya grillen!


Nu sitter jag hemma i lugn och ro i soffan och jag skall alldeles strax gå och lägga mig. Kommer sova gott inatt, mina ben värker och känns tunga. 30.000 steg har jag mäktat med idag!, långpromenad, fotbollsmatch och joggingtur var receptet. Så det är jag riktigt nöjd med och håller tummarna för att inte träningsverken blir allt för påtaglig.

Tidigare idag skruvade jag och Vincent ihop våran nya grill! Grymt kul, han är så duktig på att hjälpa till grabben. Jag har ju kikat runt ett tag på grillar eftersom våran gamla landmann minst sagt är sliten, men utan att kunna bestämma mig men det löste sig så att min mamma trollade fram den här. Jag är supernöjd, riktigt fin grill med många bra och praktiska funktioner som tex eltändning på alla fyra brännare och droppskål under droppplåten där fettet samlas upp. Det är två saker som jag har saknat på min gamla grill.

Men vi har inte hunnit premiärgrilla med den än. Vädret idag har inte lockat, blåsigt och regnigt. Sedan måste jag skaffa en skyddshuv till den innan jag ställer ut den, det MÅSTE man ha. Eftersom jag jobbar i branschen så tjatar jag om det dagarna i ända :) men det är jätteviktigt. Så den får helt enkelt stå kvar i garaget tills dess...

I morgon skall barnen på utflykt med dagis och vi vuxna skall jobba, så det är väl dax att gå och lägga sig innan det blir allt för sent. Go kväll på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar