lördag 2 juni 2012

Lördag


Nu är inventeringen på jobbet över! Efter 2 dagar av räknande är man lite slut i huvudet idag. Men det är våran jobbhelg nu så vi får pusta ut först nästa helg. Men det gör mig absolut ingenting att jobba idag, det ska bli roligt. Finns jättemycket att göra och vädret ute är katastrof.

I morse åt jag en helfabrikatfrukost vilket inte händer ofta här hemma. Men jag kände att jag ville testa detta och det var gott. Det kan vara ett alternativ för lata dagar eller kanske picnic. Det är konserveringsmedel och stabiliseringsmedel i mjukosten men inget socker och enbart 2g kolhydrater. Så accepterar man detta så är den helt ok med sina 17% fetthalt. Brödet är en skiva carbzone. Ett par koppar kaffe senare så är man på banan idag igen.


Igår släpptes EM bilagorna! Ren njutning att ligga och bläddra i för en fotbollstok som mig. Så igårkväll när vi kom hem efter jobb, middag hos svärföräldrarna och barnen lagt sig så satt vi oss i soffan och läste. Det var så tyst och skönt, Camilla läste en bok och jag läste tidning. Oftast är det full fart och alltid något som låter, då kan det vara skönt att bara koppla av och njuta av tystnaden!

2 kommentarer:

  1. Hos oss är det numera vanligt med tystnaden hemma... barn är stora och antingen på varsitt rum eller ute med kompisar... Dasha (hunden) är vår nya bebis... :)
    Min man brukar också köpa sådana mjuka ostar och tycker de är goda... jag klarar tyvärr inte några tillsatser i maten med min känsliga mage...
    Hoppas ni klarar av arb.dagen och har sedan en fin och lugn lördagskväll!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer väl lugnare tider när barnen blir större, men nu är det mycket lek och stoj hemma. Så ibland är det så skönt när det bara är tyst. Ha en trevlig lördagskväll!

      Radera