onsdag 17 juli 2013

Bison, fiske, bad och semester


Här kommer lite mer bilder från semestern runt Vättern. När det inte var sol- och badväder så hittade vi på lite annat, vi var och kikade på en bisonfarm, åkte på bisonsafari med traktor och vagn. På farmen hade de även ett fjärilsmuseum som var väldigt uppskattat av barnen.



 


 


En dag tog vi grillen med oss och åkte till stadsparken i Hjo och vid Vätterns strand grillade vi korv och njöt av utsikten.



En annan dag köpte vi middag vid Hjos hamn, nyrökt sik, räkor, en knippe sparris och romsås. En supergod och enkel middag.


Vi åkte till Skövde för att prova fiskelyckan, men den var inte med oss. Såg hur fiskarna hoppade i vattnet längre ut, men inte var sugen på att nappa. Tur att vi hade grill och massa godsaker med oss att grilla.



Kött, korv och grönsaker hade vi med oss vid fisketuren. På sommaren är LCHF hur enkelt som helst, bara att grilla på lite kött och grönsaker, kan inte bli enklare. Hittade några goda minikorvar på Ica Maxi i Skövde.


De tröttnar aldrig på att bada
 
Vi mellanlandade hemma en dag innan vi åkte till Rullsand och var där med mina föräldrar och några väldigt goda vänner. Det blev massa sol, bad och annat skoj!
 
Sen vi kom hem har det varit massa trädgårdsjobb, tvätt och annat pyssel, men det är alltid skönt att komma hem. Idag är jag och barnen själva eftersom Jimmy har åkt med några vänner på en fisketur och kommer hem först imorgon....och jag som är mörkrädd. Har gjort en deal med barnen att de måste sova i våran säng.
 
 
 
Har börjat med bordet som jag köpte för några veckor sedan. Jimmy har sagt att jag inte får köpa hem något mer förrän jag tar tag i det som jag har. Så nu har jag börjat målat, kommer nog att behöva en och annan strykning. Jag har ju mitt skåp också, men det är lite mer jobb med det. Jag mjukstartar med bordet, så får vi se om det här med att måla om möbler är min grej, är ju som sagt inte så pysslig egentligen.
 
Nu till lite shopping, jag fyndade ju ett par burkar när vi var på shoppingrunda i Skövde eller vad sägs om 39kr för den lilla och 49kr för den stora. De kom till användning direkt, ägg i den stora och müsli i den lilla.



 Idag slog jag till på ett par nya löparskor, tänkte att jag kanske skulle hitta några på rean, men det gjorde jag såklart inte. Mina gamla skor har gjort sitt trots att jag köpte dem förra året. Ska man springa mycket är det viktigt med bra grejer, så nu blev det ett par Nike. Får ta mig en premiärtur imorgon, längtar redan.
 

Ha en bra kväll! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft det underbart! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Underbara dagar ni har haft!
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!
    Ni ser ut att ha haft det helt underbart härligt.

    SvaraRadera