tisdag 5 november 2013

Tisdag

Matlagning är ett av mina intressen! vad är erat?

Vad trist det är med höstmörkret ute och jag tror man blir mer påverkad än man tror. Jag har min lediga dag idag och när jag tittar ut genom fönstret så blir man inte direkt inspirerad av moder natur. Men det är då det är viktigt att ha något att se fram emot, det kan vara både kortsiktigt och långsiktigt. Det är så man skapar gott humör i höstmörkret tror jag och det behöver inte alls vara märkvärdiga saker utan det viktigaste är att man hittar saker att hela tiden blicka fram emot.

Jag ser tillexempel fram emot att hämta mina barn från skolan/dagis och eftermiddagens matlagning som kommer innehålla Pollockfile och spenat, mer än så har jag inte bestämt utan det får visa sig. Även Champions league fotbollen ikväll ser jag jättemycket fram emot. Sedan ser jag fram emot första ordentliga snön ska falla så man snart kan börja åka skidor igen. Jag ser fram emot att om drygt två veckor renovera upp mina avdelningar på jobbet så dem blir tipp topp. Jag ser fram emot den dagen då våran planerade braskamin ska premiäreldas. Jag ser också jättemycket fram emot mina planerade skidlopp i början av nästa år och förberedelserna inför det.. Lite så tänker jag, både smått och stort, nytta och nöje.

Det viktigaste av allt är ett intresse och det har jag märkt med åren. Trots att man har jobbet, familjen osv så måste man fylla upp vissa luckor med intressen. Även träning och motion är superviktigt för att må bra och har man inte det som ett intresse så tycker jag att det är något man ska eftersträva. Att försöka hitta något som man gillar för det finns motion för alla, det gäller bara att finna den.

Nu ska jag åka och hämta mina barn! Ha en fortsatt bra dag. /Jimps

1 kommentar:

  1. Helt rätt - när det är som mörkast så är det skönt att ha saker att se fram emot. :) Jag ser fram emot helgen med god mat på fredagkväll, jakt lördag och söndag. För mig så är ju hösten inget tråkigt när vi har vårt största intresse att utöva då. December ser jag även fram emot, alla ljus som vi tänder i fönstren och ute i trädgården - underbart! Hoppas du njöt av fotbollen igår! Hälsningar från norr där snön föll för första gången igårkväll (men det fattas lite till vi kan åka skidor... haha) /Ella

    SvaraRadera