måndag 5 december 2011

Köttfärssås och vitkål

Dagens middag blev en köttfärssås och smörstekt vitkål, här har ni receptet, perfekt att göra en stor laddning och göra matlådor.


Besöket från vännerna var väldigt trevligt och jag fick mysa med liten bebis, händer ju inte allt för ofta nuförtiden. Vi fikade med biscotti och det gick hem hos alla, skönt att kunna fika med något som är sockerfritt och utan sötningsmedel.

Nu leker Jimmy och barnen med lego, barnen älskar att leka med lego, men jag tror sjutton att Jimmy tycker att det är snäppet roligare, han är som ett barn på nytt. Gör hus, garage, träd, bilar och postlådor. Dottern beställer och han bygger. Kanske ska jag se om jag kan skapa något i legovärlden.



Ha en mysig kväll! / Camilla

2 kommentarer:

  1. Kul att jag hittade hit. Jag och min man äter lchf sedan några månader tillbaka. Min man har diabetes och det är en otroligt bra kost för hans del. Värdena är jättebra. Och dessutom är det ju sååå god mat. Här kikar jag in igen för att leta recept. Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Tänk vad bra mat kan göra för värdena när det gäller diabetes, har hört det flera gånger förut :) Och det är ju fantastiskt att man kan äta så god mat! Välkommen tillbaka! / Camilla

    SvaraRadera